FANDOM

Karakter
[[
Dante 4
|px]]
'

Név

Dante

Megjelenik

Devil May Cry
Devil May Cry 2
Devil May Cry 3: Dante's Awakening
Devil May Cry 4

Hangjai

Más nevei

Démonvadász
Sparda fia
Anthony "Tony" Redgrave (manga)

Faj

Féldémon

Szerepe

Barát

„Időnként egy kis harc élvezetesebbé teszi az életet nem gondolod?”
Dante, az Echidna nevű démonnak

Dante a Devil May Cry sorozat főhőse. A második fia, a démon Spardának és az ember Evanak. Fiatalabb ikertestvére Vergilnek. Dante egy paranormális zsoldos, magánnyomozó, és démon vadász, aki a gonosz démonok és rosszindulatú természet feletti erők ellen harcol.

Élettörténet Szerkesztés

Születési ideje és helye ismeretlen. Démoni édesapa, Sparda és ember édesanya, Eva második gyermekeként született. Van egy ikertestvére, bátyja Vergil, aki később az emberek ellen fordult, hogy apja erejét megszerezze, de a vesztét okozta ezzel. Mielőtt 8 éves lett volna, édesapja eltűnt vagy meghalt, így édesanyja egyedül nevelte őt testvérével. 8. születésnapjukra megkapták édesapjuk amulettjét, amit felezve kaptak. Azonban még aznap - mivel Sparda elárulta a Démon Világ sötét urát, Mundus-t, - egy sereg démon megtámadta őket. Édesanyjuk meghalt, testvérével együtt elválasztották őket. Dante felnőtt koráig azt hitte, Vergil meghalt.

Amikor felnőtt lett találkozott egy Enzo Ferino nevű férfival, s démonvadászként kezdett el dolgozni. Álnevet vett fel, az Anthony "Tony" Redgrave nevet.

A szereplő megalkotása és az alapelgondolás Szerkesztés

Dante karakterét Kamija Hideki alkotta meg, aki Teraszava Biucsi Cobra című mangájából szerzett ihletet a megalkotáshoz. Egy félvér démonvadásznak lett megalkotva, aki egy legendás démonharcos, Sparda és annak ember felesége, Eva második fiaként, s Vergil ikertestvérének, öccsének lett megalkotva. Miután 8 éves korábban megölték édesanyját a démonok, s elválasztották testvérétől, felnőtt korára zsoldosként dolgozik, Enzo Ferino kéréseit teljesítve. Kamija olyan karaktert akart alkotni Dante-ból, aki félelmet nem ismer, hiperaktív, neveletlen, mivel beszólogat másoknak (főleg a harmadik játékban). Testvérével vagy Neroval ellentétben meggondolatlanul cselekszik néha, nem talál ki taktikákat. Mint említve lett, a Cobra című mangából alkották meg a karaktert. Magándetektívként dolgozik, természetesen rengeteg adóssággal. Közömbös.

180px-Dante Manga

Dante Ebédel.

Kedvenc étele az olívabogyó nélküli pizza és az epres fagyi. Az anime sorozatban láthattuk, hogy sört is iszik. Tud autót és motort is vezetni.

A szereplő ismertetése Szerkesztés

Kapcsolatai és személyisége Szerkesztés

Édesapja részéről örökölte a démoni képességeit. Egykor édesanyjához állt közel, ami miatt testvérféltékenység alakult ki közte és Vergil között. Édesanyja halála után elválasztották fivérétől, de felnőtt korára, amikor újra találkoztak, már ellenfeleként tekintettek egymásra. A Devil May Cry 3 alatt csak a harc éltette őket, s hogy megöljék egymást. Dante-nak sose állt szándékába bántani és megölni Vergilt, de kényszernek érezte. Az Arkham elleni harcukban ugyan összefogtak, de nem békéltek meg egymással.

Dante emellett jó barátságot ápol a démon Trishel és az ember Ladyvel. Lady-t a harmadik játékban majdnem megcsókolta, de a lány nem akarta, miután legyőzte. Hogy a két lány közül melyik számít többet neki, mint barát, nem tudni. Talán csak barátként tekint mindkét lányra. Trish-el az első játékban megölelték egymást, s segítették is egymást, míg Lady-vel civakodtak. Az anime-ban Lady szóvá is tette Trish-nek, hogy egy olyan férfi mellett nem tudna élni, aki mindig csak lustálkodik, eszik, s csak akkor tesz valamit, ha feladat van. Lady és Trish az anime-ban például Dante számlájára vásároltak ruhákat, ami miatt megszívatták. Az anime sorozatban szereplő Patricia "Patty" Lowell például többször idegesíti, s ügyet se vett arra, amit mond neki a lány. Mindez még az anime elején. A végére, amikor bajba kerül, Patty segíteni akar neki, de Dante tud csak. A végére megbarátkoztak. Ennek ellenére talán kishúgaként is tekinthetett rá, vagy lányaként.

200px-DMC3Dante

Dante

A Devil May Cry 4-ben az elején harcra és ellenségeskedésre számított mindig Neroval szemben, főleg mert majdnem bántotta Kyriet. A játék cselekményeinek közepétől, a második harcuk után ő vágta padlóra Nerot, s végül megbarátkoztak, s segített neki. Elbúcsúzóul Nero megkérdezte, fognak-e még találkozni, de csak intett.

Cselekményben való rövid szerepe Szerkesztés

Miután Enzoval találkozott, aki megbízza azzal a feladattal, hogy mentsen meg egy Alice nevű kislányt a démonoktól. Azonban felbukkan halottnak hitt testvére, Vergil is, s annak csatlósa, Arkham.

A Devil May Cry 3: Dante's Awakeningben saját üzletét készül megnyitni, de nem tud nevet választani. Ellátogat hozzá Arkham, aki levelet vitt neki Vergil-től. A kettejük harca ekkor kezdődik el. Segítségére lesz neki egy Mary nevű lány, akit azonban Lady-nek nevez el. Dante a Temen-Ni-Gru torony tetején, miután Vergil majdnem megölte, átváltozik démoni alakjára. Miután felébred, folytatja útját bátyja ördögi terve megállításában, de eközben Arkham is felfedi kilétét, aki elárulja Vergilt. Később együtt is győzik le, de az amulett miatt a végső harcukat készülnek lerendezni. Miután ez megvolt, Dante visszatér irodájához, s Devil May Cry-nak nevezi el.

A Devil May Cry játékban egyik éjjel egy Trish nevű nő látogat el hozzá, aki azonban kiköpött mása édesanyjának. A nő azzal bízza meg, hogy állítsa meg a gonosz Mundus császárt. Találkozik ott egy démonnal, akiről később kiderül, hogy ő Vergil. Háromszor is harcolnak, de a végső harcuk után - ahol feltételezhetően vagy meghalt, vagy csak eltűnt a teste, - az amulett másik felét magához veszi Dante, majd indul legyőzni Mundus-t.

A Devil May Cry – Démonvadászokban különböző feladatokat kap: főfeladata megvédenie egy Patty nevű kislányt. Azonban visszatér Lady és Trish is, akik segítségül jönnek. Főellensége egy Cid nevű démon.

A Devil May Cry 4 Lady bízza meg azzal a feladattal, hogy Fortuna városába kell mennie, s a helyi Kard Rendje tanácsát megállítani, főleg Sanctust és Agnust. Az elején vannak nézet eltérései Neroval, de később segítik egymást, s meg is menti Nero életét. Amikor visszaadná neki a Yamato kardot, megkéri, tartsa meg, majd elmegy.

A Devil May Cry 2-ben egy Lucia nevű démonnő segíti abban, hogy egy Arius nevű démont megállítsanak, aki egy Ancara tárgyat akar megszerezni, hogy démoni erőre tegyen szert, s hogy elfoglalja a világot.

A Devil May Cry regények Dante múltját meséli el, egyben a Devil May Cry 3 három főrészét írja magába. Történetileg az első játék előtt játszódik, de a manga idejében, amikor Dante Tony néven válik démonvadásszá. Dante többször is találkozik Egy Gilver nevű rejtélyes férfival, aki egy kötéssel takarja az arcát, s egy katanát forgat. Végül kiderül, hogy ez a rejtélyes férfi a bátyja, Vergil, akit Mundus hipnotizált.

Képességei Szerkesztés

1000px-Devil May Cry 2 02 artwork

Dante természetfeletti képességeket (mágiát vagy egyebet) nem használ, de fegyvertárában lőfegyverek és közelharci fegyverek találhatók, mint Rebellion(kard), valamint a harmadik és az első játékban az édesapja keze által készült Force Edge. Az Ebony és Ivory (ikerkézifegyver), ami kifogyhatatlan, saját kezűleg készítette még Tony Redgrave néven, amire By.45 Art Warks-ot írt. Félvér származása miatt ember- és természetfeletti képességekkel rendelkezik. Képes átváltozni a Devil Trigger-e (ez a játékokban fordult csak elő). Ereje nagy részét ennek segítségével képes nyerni, mint a gyorsaság, a mozgékonyság, a magasabb érzékek, regenerálódás.

A játékok során ezen kívül más fegyvert is használt. A Devil May Cry 3: Dante's Awakening-ben és Devil May Cry 4-ben például a legyőzött főellenségek fegyvereit (Cerberus, Agni és Rudra, Beowulf, Nevan, Pandora, Lucifer és Gilgamesh) csak ő tudta használni. Beowulf erejét még Vergil is megtudta szerezni. A Devil May Cry 4-ben egy Coyote-A, míg a harmadik játékban egy Shoutgun, egy Kalin Ann és egy Artemis nevezetű lőfegyvert volt képes használni.

Külső jellemzés Szerkesztés

1000px-DanteDMC4

Dante

Dante haja közepes hosszúságú egyenes, szürke színű, szemei kék színűek, sötétebb bőrszín. Testalkat vékony, izmos. Mindig piros kabátban, fekete bőrnadrágban, bakancsban, nadrágövvel, s ujjatlan fekete kesztyűben látunk. A hátán hordja a Rebellion kardját, a kézifegyvereit (Ebony és Ivory) a nadrágjára csatolható fegyvertáskában. Arca ovális alakú, homloka magas, szemei kicsik, orra nagy, álla hegyes. A szemöldöke közepesen vastag.

A négy játék és az anime sorozat alatt a kabátja színe mindig piros, de az öltözködése változó. A harmadik játékban például csak kabátot használ felül és a fekete ujjatlan kesztyűit. A Devil May Cry 3-ban, amikor mindig Dante-val teljesítünk egy nehézségi szintet, mindig új ruhát kapunk.

A Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds-ban a Devil May Cry 3-ban rajta látott ruhát viseli.

Megjelenése a videojáték és anime sorozaton kívül Szerkesztés

1000px-MvC3Dante

Dante a Devil May Cry sorozaton kívül megjelenik még a 2003-ban megjelent Viewtiful Joe szériában, amit szintén Kajima Hideki készített. A PlayStation 2 változatában játszható karakter, valamint a PSP 2005-ös Viewtiful Joe: Red Hot Rumble-ban. A két játékban gyakran beszél Alastorral, aki a Devil May Cry szériában az egyik kardja.

Kritikák és a szereplő megítélése Szerkesztés

Dante a sorozat legnépszerűbb karaktere, aminek köszönhetően több akciófigurát is készítettek. Dante főleg a magabiztos és félelmet nem ismerő hozzáállásával lett népszerű. Megalkotását és személyisége miatt több pozitív és negatív dicséretet is kapott. AZ IGN például "sötét-antihősnek nevezte". A Capcom cégnek ő az egyik kedvenc karaktere, s rangsorolták egy Top25-ös listán a 7. helyre. A Game Informer például "az egyik legnagyobb seggfejnek" nevezte. A japán Famicu 2010 februári szavazása alapján Dante a 25. Legnépszerűbb videojáték karakter lett.

A játékokon kívül megjelenik még két novellában, a Devil May Cry 3 mangában, képregényben és az anime sorozatban. A Screen Gems pedig hamarosan elkészíti a Devil May Cry mozifilmet, amiben valószínűleg ő is játszani fog.

A 2011 februárjában megjelent Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds-ban is megjelenik, ahol harcolhat és játszható karakter. Ebben a játékban a szintén Devil May Cry-ból ismert Trish is szerepel, mint játszható karakter.

Ő volt az egyik legkeresettebb karakter a Tatsunoko vs. Capcom: Ultimate All-Stars-ban. A Famicu 2010 februári szavazásán a 25. legnépszerűbb karakter.

Érdekesség Szerkesztés

  • Az anime sorozatban angol szinkronja Reuben Langdon, neve a stáblistán Justin Cause
  • Nevét Dante Alighieri olasz költő után kapta
  • Szerepel a 2011-ben kiadásra váró Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds című játékban, ahol játszható karakter lesz, ahogyan a Devil May Cry egyik karaktere, Trish is.

Dante Jellemzése a Devil May Cry 3 Speciális Kiadás PC-s kézikönyvébőlSzerkesztés

Dante démonvadász, aki saját készítésű ikerpisztolyával, és kardjával küzd a pokoli horda ellen. A démoni hős Sparda vére folyik az ereiben, amelyből különleges, emberfeletti erejét meríti. Bár jó kedélyű és mindig készen áll egy kis mókára, szelleme rendíthetetlen és szenvedélyesen gyűlöli a gonosz erőket. Lelkében a végletekig, minden áron ragaszkodik hitéhez.

Forrás Szerkesztés

http://devilmaycry.wikia.com/wiki/Dante Szerkesztés