Devil May Cry Wiki
Advertisement

Prolog – pierwsza misja w grach Devil May Cry 5 i Devil May Cry 5: Special Edition. Grywalnymi postaciami są Nero w głównej kampanii oraz Vergil w swojej kampanii. Ponumerowany jest jako "Misja 0".

Opis[]

Dante, legendarny łowca demonów. Jest już wprawdzie legendą, ale zdaje się, że w piekle istnieje przynajmniej jeszcze jeden demon, który może się z nim równać. Realizując zlecenie tajemniczego V, Nero zapuszcza się w otchłanie krainy mroku, by wspomóc Dantego i załatwić parę demonów. Utracona ręka aż go świerzbi, by stoczyć prawdziwą walkę.

—16 maja, 8:06

Akcja prologu toczy się w drzewie Klifot. Gracz może przejść misję Nero lub Vergilem. Na początku misji jako Nero gracz będzie poruszał się za V, gdzie odbędzie się również samouczek dotyczący Kopnięcia z wyskoku przy wysokiej ścianie blokującej drogę. Następnie po drodze gracz natknie się na małą arenę, gdzie przedstawiony będzie pierwszy przeciwnik gry, Empusa. Samouczek informuje gracza o systemie barier zwanymi Pieczęcią, która aktywuje się przy większości starć i blokuje dalszą drogę do czasu pokonania wszystkich przeciwników. Gracz również otrzymuje informację o atakach wręcz i atakach z dystansu postaci. Pokonanie przeciwnika dostarcza również informacji o Czerwonych kulach, które wypadają z pokonanych demonów i służą jako waluta w grze. Następnie pojawia się więcej przeciwników, na których gra demonstruje działanie namierzania i zmiany celu. Po pokonaniu przeciwników i odblokowaniu trasy gracz przechodzi przez most, z którego zeskakuje na dół i gra przedstawia kolejnego przeciwnika, latającą Zieloną Empusę, która ma zdolność leczenia przeciwników. Samouczek przedstawia ruchy Hazardzista i Wymiana, które kolejno wyrzucają przeciwnika w powietrze i ładują strzał z broni palnej. Po rozprawieniu się z hordą demonów gracz rusza wzdłuż ścieżki ku górze, gdzie po drodze atakują Empusy, jednak bez blokowania trasy Pieczęcią. Na ścieżce przy ścianach znajdują się możliwe do zniszczenia jaja, jednak nie oferujące nic w zamiach za ich zniszczenie. Trafiając na koniec trasy gracz zeskakuje na dół i udaje się w stronę bramy, gdzie czeka walka z pierwszym bossem gry, Urizenem.

Trudność Syn Spardy i wyżej[]

Na wyższych poziomach trudności podczas drugiego starcia z przeciwnikami dodatkowo pojawia się Królowa Empusa.

Wymagania do rangi[]

- Człowiek Łowca demonów Syn Spardy Dante ma umrzeć Niebo czy piekło Piekło i piekło
Punkty stylu 4000 5000 5500 6000 ? 5500
Prędkość ukończenia S 03:00 04:00 05:00 05:00 01:30 05:00
Prędkość ukończenia A 04:30 06:00 07:30 07:30 02:15 07:30
Prędkość ukończenia B 06:00 08:00 10:00 10:00 03:00 10:00

Ciekawostki[]

  • Podczas tej misji można odblokować żartobliwe sekretne zakończenie, jeśli graczowi uda się pokonać Urizena. Gracz otrzyma przyspieszone napisy końcowe, informację o szybkim szczęśliwym zakończeniu oraz pamiątkowy obrazek.
Advertisement