Devil May Cry Wiki
Advertisement
Wyspa Mallet

Widok na Wyspę Mallet

Wyspa Mallet (ang. Mallet Island) znana także jako Brama do piekieł (ang. Infernal Gate) - to główne miejsce akcji pierwszej części serii.

Opis[]

Wyspa Mallet to miejsce o bliżej nieokreślonym położeniu geograficznym. Znaczną większość powierzchni wyspy pokrywają różnorodne zabudowania, w tym gigantyczny Zamek. Wyspa ma zostać miejscem odrodzenia Mundusa, jednego ze starożytnych demonów, stąd nazwa Brama do piekieł. Akcja gry w całości rozgrywa się na tym terenie, przenosząc się między kolejnymi rejonami wyspy.

Znaczenie dla fabuły[]

Główny artykuł: Devil May Cry

Dante zostaje zwabiony na wyspę przez Trish, która oferuje mu możliwość zemsty na zabójcy jego rodziny - Mundusie. Począwszy od przybycia, Dante przemierza kolejne części zamku i jego okolic, a także mierzy się z nasyłanymi na niego przeciwnikami. Pokonuje on po drodze gigantycznego pająka Phantoma, demona Griffona, kilkukrotnie też mierzy się z Nelo Angelo, który okazuje się być jego zaginionym bratem. Podczas eksploracji miejsca, Dante odkrywa przejście do świata podziemi, gdzie w ostateczności mierzy się z samym Mundusem. Gra kończy się ucieczką z wyspy, która wybucha za plecami bohaterów.

Znaczące miejsca na wyspie[]

Zamek[]

Główny artykuł: Zamek na wyspie Mallet

Największym i zarazem najważniejszym miejscem wyspy jest opuszczony zamek. To właśnie wewnątrz jego murów odbywa się znaczna część wydarzeń fabularnych. Zamek wydaje się być zaniedbany i zniszczony, najpewniej ze względu na brak mieszkańców, a także obecność demonicznych wpływów. Część pozostałych lokacji w grze jest bezpośrednio połączona z zamkiem, takich jak katedra, koloseum, ogrody czy zniszczony most.

Katedra[]

Katedra, jak sama nazwa wskazuje, to zamkowe miejsce kultu. Jak można wyczytać w zamkowych zapiskach, któregoś dnia posąg boga zniknął z ołtarza i nieznana siła wpłynęła na samo pomieszczenie - kamienna posadza stała się pofalowana, znajdujące się wewnątrz kolumny wydają się być żywe. Każda z kolumn w pomieszczeniu zaczęła przypominać korzenie, włączając w to powstawanie kamiennych "odnóg" z gzymsów. Najbardziej widoczna jest zmiana dwóch kolumn prowadzących do ołtarza w centralnej części pomieszczenia - kamienne struktury przypominają macki potwora i pulsują jak gdyby wysysały energię spod posadzki.

Po pokonaniu Phantoma znajduje się tam kałuża nieznanej substancji, prowadząca do Świata Demonów.  

Zniszczony most[]

Zniszczony most jest bezpośrednio połączony z katedrą i pozornie jest zakończony okrągłą konstrukcją. Po zabraniu z tego miejsca Laski Hermesa, most rozszczepia się na kawałki i służy jako portal do różnych stref zamku. Kawałki rozczepionego mostu unoszą się w powietrzu, jednak może być to zwodnicze, ponieważ wejście na fragment mostu destabilizuje go. Jeżeli gracz nie jest wystarczająco szybki, Dante spada razem z fragmentem mostu w podwodną otchłań. Zniszczony most znajduje się nad przeklętym oceanem.

Podwodna otchłań[]

Wydzielona część przeklętego oceanu, otoczona barierami i zamieszkała przez Sargasso. Jeżeli gracz nie jest wystarczająco uważny, Dante może wpaść do podwodnej otchłani. Samo przebywanie pod wodą zmniejsza zdrowie bohatera.

Ogrody[]

Duża, odgrodzona przestrzeń. do której można się dostać przez plac za mostem zwodzonym. Ogrody znajdują się pomiędzy zamkiem a koloseum. W tym miejscu Dante znajduje broń Ifrit oraz walczy z Griffonem.

Mglisty Kanion[]

Kanion-labirynt, zanurzony we mgle. Jest wypełniony przeciwnikami, których należy pokonać żeby uwolnić magiczną kulę, która prowadzi Dantego do wyjścia.

Stracona ziemia[]

Opuszczona, rozległa szklarnia umiejscowiona na końcu Mglistej Doliny, po Mglistym Kanionie.

Statek Widmo[]

Statek piracki rozbity u brzegu podziemnej rzeki. Statek jest częściowo zatopiony, jednak Dante jest w stanie ponownie go zwodować i dopływa nim z powrotem do zamku.

Koloseum[]

Budowla podobna do amfiteatru, gdzie Dante pokonuje Griffon, a także pierwszy raz spotyka się z Mundusem.

Wymiar po drugiej stronie lustra[]

Ten wymiar to coś pomiędzy światem ludzkim i demonicznym - jest rozmazany, zniekształcony i jeszcze bardziej niebezpieczny. W grze istnieją dwa miejsca, przez które można się dostać do lustrzanego wymiaru: jest to sala tronowa pana zamku oraz kałuża w katedrze.

Ciekawostki[]

  • W jednym z wywiadów dla BradyGames, Hideki Kamiya został zapytany o geograficzną lokację wyspy. Odpowiedział on wtedy, że wyspa ta jest niezwykle blisko świata demonów, w związku z czym zmienia swoje położenie co noc i pokazuje się w niespodziewanych miejscach. Ten pomysł został poźniej wykorzystany przez Kamiyę w grze Okami.
Advertisement